Lunchbios – The Old Oak (2023 – 113 min) - 1 december

The Old Oak is de nieuwste film van regisseur Ken Loach (I, Daniel Blake en Sorry, We Missed You). De Britse filmmaker levert opnieuw een sterk sociaal drama af dat zich afspeelt in de arbeidersklasse van het hedendaagse Engeland. Oprecht, hoopvol en actueel. In een voormalige mijnwerkersstad staat The Old Oak, de laatste kroeg van het inmiddels vervallen plaatsje in Noord-Engeland. De lokale bevolking kan zelf amper het hoofd boven water houden en ziet hun woonplaats steeds verder leeglopen. Kroegbaas TJ hoort zijn mopperende, vaste klanten zwijgzaam aan. Als dan de pub ook nog eens met sluiting wordt bedreigd, zorgt de huisvesting van Syrische vluchtelingen in het stadje voor extra onrust. Maar een onwaarschijnlijke vriendschap brengt de verschillende werelden voorzichtig tot elkaar, met The Old Oak als gezamenlijk middelpunt.

Entree €8,00 voor maaltijd en film
Locatie Houtrustkerk, Beeklaan 535 (hoek Houtrustweg)
Datum en tijd Zondag 1 december 2024 om 12:15 (lunch) en 13:00 (filmvertoning)
Aanmelden Via prikbord in de hal of e-mail: houtrustkerk@gmail.com