Koor en cantorij

De zang wordt in de Houtrustkerk verzorgd door het koor en de cantorij.

Cantorij

De cantorij bestaat uit een paar vrouwenstemmen en verleent twee keer per maand medewerking aan de zondagse viering. De cantorij heeft geen vast repertoire. Voor elke dienst worden bijpassende teksten gezocht, of zo nodig gemaakt. De meerstemmige bewerkingen worden vaak door de cantor-organist gecomponeerd. De cantorijleden repeteren in de week vóór de bewuste zondag: tweemaal in de maand op vrijdag om 11:30.

Koor

Het Houtrustkoor bestaat uit veertien zangers en verleent een aantal keer per jaar medewerking aan een viering in de Houtrustkerk. Tot het repertoire behoren onder meer stukken van Telemann, Purcell en Buxtehude. Nieuwe, enthousiaste zangers zijn altijd welkom. Het koor repeteert overdag, op donderdagen om 10:00 uur.