Lunchbios – Being There (1979 – 130 min) - 26 januari

De autistische tuinman Chance, gespeeld door Peter Sellers, brengt zijn hele leven door in het huis van een oude man in Washington. Als deze man overlijdt, staat Chance op straat zonder enige kennis van de wereld, behalve dat wat hij op televisie heeft gezien. Chance komt terecht bij Eve en Ben Rand, een invloedrijke, doch gladde zakenman. Chance wordt diens vriend en vertrouweling, en Chance's uitspraken (veelal tuinmetaforen) worden opeens als grote wijsheden gezien. Naar de roman van Jerzy Kosinski. De film was een groot succes en won een Oscar voor de beste mannelijke bijrol. Peter Sellers kreeg een Golden Globe in de categorie beste acteur. Het was de voorlaatste film van Sellers, die een jaar later overleed.

Entree €8,00 voor maaltijd en film
Locatie Houtrustkerk, Beeklaan 535 (hoek Houtrustweg)
Datum en tijd Zondag 26 januari 2025 om 12:15 (lunch) en 13:00 (filmvertoning)
Aanmelden Via prikbord in de hal of e-mail: houtrustkerk@gmail.com